Για αρκετούς επαγγελματίες του χώρου, δεν είναι είδηση πως η Google τερματίζει το Google+.
H είδηση είναι πως το κάνει τώρα και όχι πριν χρόνια. Βασικά είδηση αρκετοί θεωρούμε ακόμα και το ότι το δοκίμασε, με τον τρόπο που το τόλμησε ως αντi-facebook. Το βασικό θέμα με τέτοια εγχειρήματα – όχι μόνο από γίγαντες της τεχνολογίας αλλά και από καθημερινούς “βιοπαλαιστές start-uppers” – είναι η εμμονή στην πλούσια τεχνολογική καινοτομία ως αντίβαρο στην έλλειψη παραδοσιακού marketing. Ειδικά στη χώρα μας, η εμπειρία μου λέει πως μια ζωή, είτε φοβόμαστε το παραδοσιακό marketing είτε το εφαρμόζουμε με μεγάλη δόση άγνοιας και ελπίδας…
Πολλές προσπάθειες σήμερα πέφτουν στην παγίδα της εξαίρεσης του παραδοσιακού marketing από την εξίσωση μιας σωστά οργανωμένης (επιχειρηματικής και όχι μόνο) προσπάθειας, εξαιτίας της ύπαρξης έξυπνων εργαλείων που υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν στον καθένα, με μια απλή εκπαίδευση λίγων ημερών, να κάνει μόνος του το δικό του site και να αρχίσει να χρεώνει την κάρτα του (βάσει keywords ή target market characteristics) ελπίζοντας πως θα προσελκύσει διαδικτυακά πελάτες (με επένδυση 5-10 ευρώ την ημέρα) που όμως αδυνατεί να προσελκύσει/πείσει ταυτόχρονα στον φυσικό κόσμο : oxymoron.
Η ευκολία (του κάθε εργαλείου) ποτέ δεν αντικαθιστά τη γνώση και την εμπειρία ούτε καλύπτουν την απουσία του παραδοσιακoύ marketing.
Αρκετές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά για να αποφύγουν την εμπλοκή ενός επαγγελματία που φοβούνται ότι θα τους κοστίσει περισσότερο από την άγνοιά τους. Το μόνο που αποφεύγουν, είναι η σωστή εφαρμογή του marketing, όχι τα επιπλέον έξοδα.
Και απουσία marketing, σημαίνει απουσία ταυτότητας. Πως να πουλήσεις αν δεν ξέρεις ποιός είσαι; Και το Google+ δεν ήξερε ποτέ τι ήταν εκτός από τον αυτοπροσδιορισμό του ως κοινωνικό δίκτυο της Google.
Στην αντίπερα όχθη, η Microsoft ενισχύει βήμα-βήμα, με το σωστό τρόπο το linkedin, χωρίς να έχει βρει θεωρώ, ακόμα τα απόλυτα πατήματά του την ώρα που η Facebook και με το instagram έχει πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα ειδικά στο χώρο του consumer/lifestyle όπου σφυριλατεί από τις τάσεις της μόδας έως…κοινωνικά πρότυπα. Πρόβλεψή μας είναι η σταδιακή πτώση του skype, λόγω πολύπλευρου ανταγωνισμού και με πιο καλές τεχνολογίες / ποιότητες που ΜΟΝΟ η δυνατότητα αυτόματης μετάφρασης ομιλίας – αν και όταν εφαρμοστεί – θα μπορέσει να αναστρέψει.